fbpx

מי אוזון: בזבוז או חסכון כלכלי – לקחנו את המחשבון לידיים

כמה אתם באמת מוציאים על חומרי הניקוי בבית? עם מינימום הוצאות של 1,200 ש”ח בשנה ומקסימום הוצאות גבוה יותר ממה שאתם חושבים. מספיק עם החלונות המלוכלכים והזכוכיות המוכתמות, Let’s make things clear!

כשאנחנו מחשבים סכומי מוצרי ניקיון ושימוש במוצרי ניקוי, ניקח בחשבון כי כל משפחה שונה: מספר הנפשות במשפחה, התדירות בה ננקה, המוצרים בהם נשתמש, שימוש במוצרים שיש להם שימוש חוזר או חד פעמיים ישפיע על התקציב, רכישה בזמן מבצע ועוד פרמטרים שונים…

חסכוןהוצאה ממוצעת של משק בית על כלל מוצרי הצריכה בחודש עומדת על כ-1,122* ש”ח בחודש. כן, עשיתם חישוב נכון – 13,473 ש”ח בשנה!  מוצרי הצריכה השוטפת בבית כוללים מוצרי מזון, משקאות, חומרי ניקוי, חומרי טיפוח וקוסמטיקה וכו’… 

לקחנו ממוצע של כמה מחקרים שונים, וגילינו כי משפחה ממוצאת תוציא כ- 180 ש”ח בחודש רק על מוצרי ניקיון. זאת אומרת, 2,160 שקלים בשנה אנחנו שמים בצד עבור כלל מוצרי הניקוי השונים – וזה עוד במקרה הטוב.

מי אוזון משמשים לחיטוי וניקוי בעשרות דרכים שונות, לכן נתמקד פה בשימוש במי אוזון בשני נושאים עיקריים. אתם בטוח מתמודדים עם לפחות אחד מהם, ואם לא, שניהם: ניקוי חלונות ותינוקות. 

ניקוי חלונות

יש אלף דרכים לחשב הוצאות שנתיות על חומרי ניקוי, וזאת כי לרוב מוכרים לנו חומרים שונים לצרכים שונים – חומר ניקוי לאסלה, חומר הברקה לחלונות, חומר ניקוי לרצפה, מטליות לחיטוי נגיפים ועוד… מיי קלין ביט מציע החלפה של מגוון חומרים ותכשירים שונים במכשיר אחד, לכן  די לחשב את הסכום הממוצע שנוציא רק על נוזל ניקוי חלונות וזכוכיות בשנה כדי שתראו את פוטנציאל החסכון שלכם.

כדי שנוכל לחשב את הסכום הממוצע לשנה, ניקח בחשבון כמה פעמים מבצעים את תהליך ניקוי וכמה כסף מוצאים על כל פעם בו בצענו אותו. בממוצע מבצעים תהליך ניקוי פעם בשבוע, וחישוב קל מראה שנוזל ניקוי חלונות וזכוכיות בגודל של 1 ליטר יעמוד ביעילות במשך חודש. 

לדוגמה, אם מחיר 1 ליטר של נוזל ניקוי חלונות וזכוכיות הוא כ-25 ש”ח, ומבצעים את הניקוי פעם בשבוע, סכום הממוצע שנבזבז בשנה יהיה 25 ש”ח (לחודש אחד) כפול 12 חודשים = 300₪ בשנה רק על נוזל ניקוי חלונות.

כמובן, ערכים אלו הם ממוצעים ויכולים להשתנות בהתאם למחירים המקומיים ולכמות הניקויים שאתם עושים בבית. הלכנו על המינימום 🙂 אתם מוזמנים לעשות בדיקת בית- עקבו אחרי ההוצאות שלכם במשך חודש ותחשבו כמה אתם מוציאים על כלל חומרי הניקוי בבית. 

איזה בלגן! יש לי תינוק

נכון הם מתוקים לאללה, ואנחנו אוהבים אותם מאוד, אבל אף אחד לא הכין אותנו כמה ענייני ניקיון באים עם התינוק שלי! בחישוב כללי, אנחנו מוציאים סביב 1,130 ש”ח. תחשבו כמה שייקים של מנגו זה שווה בתאילנד…

על מכשירי הסטריליזציה תוציאו בין 70 ש”ח ל500 ש”ח, אז נחשב 230 ש”ח, אמצע נמוך יותר, למען הסדר הטוב.

אין דבר שהורים טריים חושבים שהם זקוקים לו יותר מאשר מגבונים לחים- לניקוי הטוסיק, ניגוב ידיים, הסרת כתמים… נכון הם שימושיים להחריד, אך מלמבד הנזק הסביבתי המצטבר, הם גם יקרים להחריד! חישוב של שתי חבילות מגבונים בשבוע יתן לנו 700 ש”ח בצורת מגבונים בשנה.

סבונים, ניקוי משטחי אוכל, ניקוי שידות החתלה ועוד… לפחות 200 ש”ח נוספים בשנה.

חסכוןהמספרים מספרים

אנחנו הצגנו לכם נתונים כללים, ועכשיו תורכם להסתכל על המוצרים בבית (ובארנק🙂) – כמה כסף אני מוציא על ניקיון של הבייבי החדש? כל כמה זמן אני קונה חומרי ניקיון? כל כמה זמן אני קונה מגבונים, שפריצרים, מפזרי ריח שונים? תוסיפו\תורידו בהתאם אירועים מיוחדים כמו ימי הולדת, אירוח משפחה, פסח וכו’…

ביצוע מעקב פשוט במשך כמה חודשים יתן לכם פרספקטיבה כמה אתם באופן אישי מוציאים בחודש.

פטפוטים על טיפים

כדי לחסוך בהוצאות ולשפר את ניקיון הבית בצורה יעילה וכלכלית, הנה כמה טיפים:

  1. השוו מחירים: חקרו בין מגוון סוגי מכשירי הניקוי הזמינים. קח בחשבון את איכות המוצר, הביצועים והשימושים השונים. בדקו ביקוש ותכונות של כל מכשיר כדי להבין אילו הם הכי חשובים לך, וכל מה אפשר לוותר.
  2. שימוש חכם במכשיר: לפני שתשתמשו במכשיר, ודאו שהבנתם את ההוראות ואיך להשתמש בו בצורה יעילה. זה יכול לסייע לכם לחסוך בשטחי ניקוי, בשימוש במוצרי ניקוי נוספים ובאורך חיי המכשיר.
  3. תעדוף בחירת מכשיר: אם השקעתם במכשיר ניקוי אדיר, כזה שעושה את העבודה ונותן תוצאה לטווח ארוך ובקלות, תוכלו להגיע לחסכון לטווח הארוך על ידי השימוש בו. זה גם יכול להפחית את צריכת המוצרים האחרים.
  4. שימוש בחומרים טבעיים: נסו להשתמש בחומרים טבעיים או ביתיים לניקוי במקום מוצרי ניקוי מסחריים יקרים. ברוב המקרים, מוצרים אשר מתבססים על חומרים טבעיים מחזיקים לאורך זמן יותר או קלים יותר להשגה.

מאזנים עם אוזון

מכשיר ניקוי מיי קלין ביט, משתמש במי אוזון לחיטוי וניקוי משטחים ויכול להחליף לא מעט תכשירים שיש לכם בבית. התכשירים שתמצאו אצלכם כנראה יגמרו אחרי ליטר, חודש או אפילו שבוע אבל מיי קלין ביט ישאר אתכם לשנים רבות. הוא טבעי, יעיל ומשתלם לטווח הארוך.

ממלאים אותו במי ברז פשוטים, מטעינים אותו בשקע, משתמשים בו בכל דבר על בסיס יומי. 

הכסף שחסכתם? תנו לו להצטבר, ותוציאו אותו על דברים חשובים באמת ועל חופשות בחו”ל.

רק לא לשכוח לשלוח גם לנו שייקים מדי פעם! 

 

* כך עולה מנתוני חברת איי. סי נילסן נכון לשנת 2004.

מייקלינביט